Protherm Gepard Condens Arıza Kod ve Çözümleri

Protherm Gepard Condens kombiProtherm Gepard Condens kombi ateşleme yapmıyor, Protherm Gepard Condens kombi sıcak su vermiyor,  Protherm Gepard Condens kombi petekleri ısıtmıyor.

Protherm Gepard Condens kombilerde arıza meydana gelmesi durumunda, ekranda beliren hata kodları ile arıza durumunu kullanıcıya bildirir. Protherm Gepard Condens kombi ekranında beliren hata kodlarının anlamları ve varsa kullanıcı olarak yapabilecekleriniz hakkındaki yazımızı sizler için hazırladık. 

Bursa’da Protherm kombi servis hizmetleri vermekteyiz. Yaygın servis ağımız ve profesyonel teknisyenlerimiz ile uygun fiyatlı ve garantili servis hizmetleri için bizi arayabilir veya whatsapp hattımızdan servis talebinde bulunabilirsiniz.

PETEM Kombi Servisi
0545 360 66 16
0224 361 63 68

kombi servis garantisi

FO1 Arıza Kodu : Aşırı Isınma Problemi

Kombide aşırı ısınma olduğunda Protherm Gepard Condens kombi ekranda 01 arıza kodu görülür. Öncelikle kombinin altındaki tesisat vanalarının ve kalorifer petek vanalarının açık olduğundan emin olun. Kombiyi resetleyin. Resetleme sonrasında arıza durumunda düzelme olmaz ise sirkülasyon pompası arızalı olabilir, kalorifer filtresi tıkanmış olabilir. Arızanın net teşhis ve çözümü için servis çağırmalısınız.

F02 Arıza Kodu : Kullanım Suyu Sensör Arızası

Sıcak su devresi üzerinde bulunan sensörde arızalanma olduğu zaman Gepard Condens kombi ekranında F02 arıza kodu görülür. Sensör arızalanmış veya kablolarında kopma meydana gelmiş olabilir. Kombiyi resetleyiniz. Arıza durumunda düzelme olmaz ise servis çağırmalısınız.

F03 Arıza Kodu : Kalorifer Devresi Sensör Arızası

Kalorifer devresi sensöründe arıza olabileceği anlamına gelen hata kodudur. Sensör arızalanmış veya kablolarında kopma meydana gelmiş olabilir. Kombiyi resetleyiniz. Arıza durumunda düzelme olmaz ise servis çağırmalısınız.

F04 Arıza Kodu : Ateşleme Hatası

İyonizasyon hatası kombide alev oluşmadığını bildiren arıza kodu. F04 arıza kodu ekranda görülünce gaz yollarının açık olduğundan emin olun. Daha sonra Gepard Condens kombiyi resetleyin. Resetleme sonrasında arıza durumu devam ederse anakart, iyonizasyon kablosu, ateşleme trafosu yada gaz valfinde arıza meydana gelmiş olabilir. Arızanın net teşhis ve çözümü için servis çağırmalısınız.

F05 Arıza Kodu : Baca Tahliyesinde Sorun

Gepard Condens kombi ekranında F05 arıza kodu baca çekişinde sorun olduğu anlamına gelen arıza kodudur. Kombiyi restlemelisiniz. Arıza devam ederse kombide elektronik anakart, fan motoru, prosestad arızalanmış olabilir. Arızanın net teşhis ve çözümü için servis çağırmalısınız.

F06 Arıza Kodu : Kalorifer Dönüş Sensör Arızası

Kalorifer devresinde bulunan dönüş suyu sıcaklığını kontrol eden sensörde sorun olduğunda F6 arıza kodu ekranda görülür. Gepard Condens kombi sensörü arızalanmış yada kablolarda kopmalar meydana gelmiş olabilir. Arızanın net teşhis ve çözümü için servis çağırmalısınız.

F07 Arıza Kodu : Başarısız Ateşleme

Kombi gaz yollarında sorun olduğunda F07 arıza kodu görülür. Kombiyi Birkaç defa restleyin.  Gepard Condens  kombinin gaz valfi yada anakart’ı arızası olabilir.

F08 Arıza Kodu : Kalorife Devresi Gidiş Sensöründe Aşırı Isınma

Kalorifer Tesisat devresi gidiş NTC sensör ölçümü 95˚C ve üzerine çıktığında kombi ekranında F08 arıza kodu görülür. Kalorifer devresi vanalarını, petek vanalarını konrol edin. Resetleme yapın. Arıza devam ederse servisi arayın Pompa, Anakart arızalanmış yada kalorifer filtresi kirden tıkanmış olabilir.

F09 Arıza Kodu : Atık Gaz Problemi

Gepard Condens  kombi çalışmaya başlaması sırasında prosestat kontakları kapalı veya cihazın ilk çalıştırmada presostat kontrolü sırasında fan durmasına rağmen presostat kontakları kapalı olduğunda F09 arızası verir. Arızanın net teşhis ve çözümü için servis çağırmalısınız.

F10 Arıza Kodu : Düşük Su Basıncı

Kalorifer tesisatındaki su basıncının değeri 1,5 bar olmalı. Su basınç değeri 1 bar altında veya 2,5 bar üstüne çıkınca bu arıza kodu görülür. Su basıncının istenen değere (1,5 bar) getirilirse sorun giderilir.

 F11 Arıza Kodu : Sirkülasyon Problemi

Kalorifer teissat suyu gidiş ve tesisat dönüş arasında 40°C sıcaklık farkı olduğu zaman ekranda F11 arıza kodu görülür. Öncelikle petek vanalarının açık olduğundan emin olun. Kombiyi resetleyin. Arıza devam ederse Servisi çağırın. Arızanın sebepleri pompa arızası, kombi altında bulunan filtrenin kirden tıkanmış olması, pompaya elektronik anakarttan akım gelmemesi gibi.

F12 Arıza Kodu : Düşük Voltaj Hatası

(Voltaj<165 V):Şebeke gerilimi 165 V’un altında ise Gepard Condens ekranında F12 hata kodu belirir. Bu arıza kodundan kurtulmak için elektrik ustası çağırın kombi regülatörü taktırın.

F13 Arıza Kodu : NTC Sensörleri  Yanlış Bağlanmış Veye Hiç Bağlanmamış

NTC sensörleri  yanlış bağlanmış veya hiç bağlanmamış. Gaz valfi adım motoru bağlı değil, elektronik kart üzerindeki çoklu soket doğru olarak takılmamış olanilir, kablo demetinde kopma, gaz armatürü adım motoru arızalı, elektronik anakart  arızalı olabilir. Sorunun giderilmesi için servisi arayın.

F14 Arıza Kodu : Ateşleme Bloke Oluyor

Ateşleme bloke oluyor, ateşleme sinyali önceden tanımlanan zaman aralığının 5 saniye dışına çıkıyor. Kombiyi resetleyin arıza devam ederse servisi arayın.

 F15 Arıza Kodu : Alev Devre Dışı

Alev devre dışı, ateşleme bloke oluyor Alev 10 saniye için devre dışı kalırsa, ateşleme bloke edilir. (RESET) İşlemini yapın Arıza devam ederse servisi arayın.