Ariston Genus Premium Evo HP Arıza ve Çözümleri

101 Arıza Kodu :  Aşırı Isınma Sorunu

Ekranda bu arıza durumu belirdiğinde kombi altındaki tesisat vanalarını kontrol ederek vanalar kapalı durumda ise mutlaka açın. Kombi eğer kış konumunda ise kalorifer peteklerinin vanalarını kontrol edin, kapalı ise mutlaka açın. Buna rağmen sorun yaşanıyor ise ekranın hemen solunda yer alan “reset” düğmesine basın. Resetleme sonrasında da sonuç aynı ise birçok parçada sorun olabilir;  kombi ana eşanjöründe kireçlenme-tıkanma, üç yollu vanada konum atlama-ortada kalma, kalorifer giriş filtresinde tıkanma, kalorifer tesisatında tıkanma, pompada sıkışma yahut yanma durumları söz konusu olabilir. Arızanın net teşhisinin yapılarak problemin çözümlenmesi için mutlaka servis çağırın.

103/104/105/106/107 Arıza Kodu :  Yetersiz Su Dolaşımı.

Bu durumda önce kombinin su basıncını kontrol etmelisiniz. Su dolaşımı olmuyorsa eğer basınç düşük olabilmektedir. Panelin solunda bar göstergesi yer alır. 1 in altını gösteriyor ise cihazın suya ihtiyacı vardır ve bu sebeple su dolaşımını yeterli şekilde yapamıyordur. Yani su basma işlemi uygulamanız gerekir. Kombinizin altındaki mavi doldurma musluğunu sola çevirerek bar göstergesi 1,5 değerine gelene kadar su basma işlemi uygulamalısınız. Bu değere yaklaşınca doldurma musluğunu sağa çevirerek kapatmayı unutmayın. Arıza durumu çözümlenecektir. Fakat düzelme olmaz ise ya da bar değeri normal seviyede ise bu durumda sorun pompa ile alakalı olabilir, kalorifer filtresi tıkalı olabilir, ana eşanjörde sorun olabilir, kombi altındaki tesisat vanaları kapalı veya kalorifer vanaları kapalı olabilir. Net tespit ve çözüm için mutlaka servis yardımı almalısınız.

305/306/307 Arıza Kodu :  Elektronik Kart Sorunu

Cihazın elektronik kartının hasar gördüğünü veya bağlantı kablolarında kısa devre meydana geldiğini belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda cihaz çalışmaz, doğal olarak randıman alamazsınız. Teknik açıdan sorunun çözümlenmesi adına mutlaka servis yardımı alın.

501 Arıza Kodu :  Ateşleme Sorunu

Ateşleme sisteminde sorun olduğunu belirten bu arıza durumunda kullanıcı olarak öncelikle dairenizde gaz olup olmadığını kontrol ederek kombinize gaz geldiğinden emin olunuz. Ateşleme sistemi bu sebeple çalışmıyor olabilir. Gaz vanaları açıksa ve kombiye gaz geliyorsa eğer ekranın solundaki “reset” butonuna basarak resetleme işlemi uygulayın. Sorun devam ediyorsa, Anakartın, iyonizasyon ateşleme elektrodunun veya gaz valfinin arızalı olması sebebi ile bu sorun yaşanıyor olabilir. Bu gibi durumlarda sorunu yerinde görmek, tespit etmek gerekir. Müdahale için mutlaka servisi arayın.

601 Arıza Kodu :  Atık Gaz Tahliye Sorunu

Kombinin çeşidine karşı arıza durumları değişebilen bir hata kodudur. Bu durumda cihaz hermetik mi yoksa bacalı mı sorusunun yanıtı önemlidir. Hermetik model kombilerde; dışarı uzanan hava akım borusu yerinden çıkmış olabilir, fan arızalı olabilir, anakartta sorun olabilir ya da prosestat arızalı olabilir. Bacalı  model kombilerde; baca tıkanmış olabilir, baca çekmiyor olabilir ya da baca sensöründe sorun olabilir. Net tespit ve müdahale için mutlaka servisi arayın. Kullanıcı olarak cihaza herhangi bir müdahalede bulunmayın.

PETEM Servis
0542 360 66 16
0850 562 66 16

Güvenilir, Tecrübeli Servis
Çalışanlarımız gerekli teknik bilgiye sahip olduğu gibi genel nezaket ve müşteri ziyaret kuralları konusunda da bilinçlidir.

Garantili Servis
Yapılan işçilik ve değiştirilen parçalar tarafımızdan 1 yıl garantilidir. Bu sayede müşteri mağduriyeti yaşanmaz.

Randevulu Servis
İstediğiniz gün ve saatte servis vererek kombinizin bakımını veya tamirini gerçekleştirebiliriz.

Her zaman Ulaşılabilir ve  Danışılabilir Servis
Servis hizmeti vermekle kalmıyor, hizmet verdiğimiz cihazlarınızla ilgili kullanım veya öğrenmek istediğiniz bilgilerle ilgili sorularınızı da memnuniyetle yanıtlıyoruz. Arayabilir veya WhatsApp hattımızdan danışabilirsiniz.