Demirdöküm Adonis kombi arıza kodları ve çözümleri hakkındaki yazımızı siler için derledik.
Bursa’da Demirdöküm kombi arızalarının tamiri için hızlı, hesaplı ve güvenilir servis PETEM‘i tercih edebilirsiniz. Baykan kombi arızasının tamiri için hemen arayabilirsiniz.
PETEM Kombi Servisi
☎ 0545 360 66 16
☎ 0224 361 63 68
F01 Hata Kodu : Aşırı Isınma
Adonis kombi içerisinde kalorifer tesisat suyu sıcaklığı yükseldiğinde ya da eşanjör içerisindeki sıcaklık 95°C üstüne çıktığında F01 hata kodunu vererek kendisini kilitler. Bu arıza durumunda servis çağırmadan önce bazı kontroller yapmalısınız. İlk olarak kombinin altında bulunan tesisat vanalarının açık olduğundan emin olmak için kontrol ediniz. Vanalar kapalı ise açınız. Daha sonra kalorifer peteklerinin vanalarını kontrol ediniz. Bu vanalar da kapalı ise açmalısınız. Konut içinde en az 2 kalorifer peteğinin vanası sürekli açık olmalıdır. Ardından kombiye reset atmalısınız. Kombi resetleme sonrasında da sorunda bir düzelme durumu olmazsa eğer; Kalorifer tesisatında tıkanma, kalorifer tesisat filtrelerinde tıkanma, ana eşanjörde aşırı kireçlenme ve tıkanma, sirkülasyon pompasında sıkışma veya yanma ya da üç yollu vanada arıza meydana gelmiş olabilir. Sorunun sebebinin tesbiti ve arızanın çözümü için servis çağırmanızı öneririz.
F02 Hata Kodu : Sıcak su NTC Hatası
Kombi kullanım sıcak suyu NTC sensörü arızası olarak da adlandırabileceğimiz bu arıza durumunda sıcak su sorunu yaşarsınız. Kombiden sıcak su alamazsınız. Sıcak su NTC sensöründe sorun olabilir, sensör bağlantılarında problem olabilir ya da sensör boruları nem yapmış olabilir. Sorunun nedeni nadiren de olsa kombi anakartından kaynaklanabilmektedir. Sorunun teşhisi ve arızanın çözümü için servis çağırmanızı öneririz.
F03 Hata Kodu : Tesisat gidiş suyu sensör arızası.
Tesisat devresinde yer alan gidiş suyu sensöründe veya sensör bağlantılarında problem olduğunu belirten arıza kodudur. Bu gibi durumlarda sensör borularında nemlenme durumu da söz konusu olabilir. Sorunun nedeni nadiren de olsa kombi anakartından kaynaklanabilmektedir. Sorunun teşhisi ve arızanın çözümü için servis çağırmanızı öneririz.
F04 Hata Kodu : Ateşleme ve iyonizasyon hatası
En sık yaşanan arıza durumlarından biridir. Brülörde yanma olmadığı için cihazın ateşleme yapamadığını ve bu sebeple çalışmadığını belirtir. Önemi büyük olan bu arıza durumunda servis öncesi gaz girişlerini kontrol edebilirsiniz. Gaz vanaları kapalı ise açabilirsiniz. Özellikle de kombinize gaz geldiğinden kesinlikle emin olmanız gerekir. Gaz ile alakalı bir sorun yoksa eğer servis öncesi birkaç kez kombiyi resetleyebilirsiniz. Resetleme işleminden sonra sorunda düzelme olmuyor ise başka bir işlem uygulamayın. Bu durumda elektronik kart, gaz valfi veya iyonizasyon-ateşleme elektrodu gibi parçalarda problem olabilir. Sorunun teşhisi ve arızanın çözümü için servis çağırmanızı öneririz.
F05 Hata Kodu : Baca Emniyeti Devrede
Adonis kombi baca davlumbazında mevcut olan baca termostatının devreye girdiğini belirten arıza kodudur. Baca sensörü bu arıza durumunda otomatik resetlenecektir. Bu yüzden herhangi bir müdahalede bulunmamanızı öneriyoruz. Baca tıkalı ya da çekmiyorsa baca sensörü devreye girer cihazı bloke eder. Bir süre kadar beklemeli arıza durumunun düzelmediği durumlarda mutlaka servis desteği almalısınız.
F06 Hata Kodu : Tesisat dönüş suyu sensör arızası.
Tesisat devresine bağlı dönüş suyu sensörü arızalandığında, sensör bağlantılarında sorun olduğunda veya sensör boruları nemlenme yaptığında bu problem yaşanır. Sorunun teşhisi ve arızanın çözümü için servis çağırmanızı öneririz.
F07 Hata Kodu : Kombi gaz valfi arızası
Gaz valfinde ya da gaz valfi devresinde bir problem olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda teknik açıdan kullanıcı olarak cihazı sadece resetlemelisiniz. 3 Reset işleminden sonra sorunun devam ettiği durumlarda mutlaka uzman desteği almalısınız.
F08 Hata Kodu : Kalorifer gidiş sensöründe aşırı ısınma hatası.
Kalorifer gidiş sensöründe aşırı ısınma meydana geldiği belirtmekte olan bir hata kodudur. Tesisat suyu sıcaklığı 95°C üzerine çıktığı zaman ekranda bu hata kodu yer alır. Bu durumun çözümlenmesi için cihazı kapatıp tesisatta bulunan suyun soğumasını beklemeniz gerekmektedir. Yine aynı hata kodunu verirse, arızanın çözümü için servis çağırmanızı öneririz.
F10 Hata Kodu : Tesisat su basınç problemi.
Kombi tesisatındaki su basıncının düşük veya yüksek olduğunu belirtir. Bu gibi durumlarda uygulama tesisat su basıncına göre değişir. Basınç düşükse su basılır, yüksekse fazla su tahliye edilir. Basıncı ekrandan görüntüleyebilirsiniz. Adonis kombi basıncı düşük ise; sol alt tarafta monteli olan siyah doldurma musluğu ile su basmalı, basıncı 1,5 bara kadar çıkarmalısınız. Adonis kombi basıncı yüksek ise; kombiye yakın olan kaloriferin üst yan kısmını açarak su almalı, basıncı bu şekilde 1,5 bara kadar düşürmelisiniz. Uygulamaları yaparken doldurma musluğunu ve kaloriferin hava alma kısmını mutlaka kapatın ve açık bırakmayın. Uygulamalardan sonra arızada düzelme olmaz ise resetleme işlemi yapabilirsiniz. Yine de arıza durumunda düzelmez olmaz ise sorunun teşhisi ve arızanın çözümü için servis çağırmanızı öneririz.
F11 Hata Kodu : Sirkülasyon problemi.
Tesisat devresi gidiş ve dönüş suyu sıcaklıkları arasındaki ısı farkı 40°C ise bu sorun yaşanabilir. Bu arıza durumunda tesisat ve kalorifer vanalarının açık olduğundan emin olmanız gerekir. Vanalar kapalı ise kontrol edin ve mutlaka açın. Daha sonrasında birkaç reset uygulaması yapın. Arıza yine de düzelmez ise sorunun teşhisi ve arızanın çözümü için servis çağırmanızı öneririz.
F12 Hata Kodu : Şebeke voltajı düşük
Şebeke voltajının düşük olduğu durumlarda belirten bir arıza kodudur. Bu arıza durumunda bir süre kadar beklemeli ve cihaza reset uygulaması bile yapmamalısınız. Bekleme sonrasında voltaj düzelebilir ve sorun çözümlenebilir. Sorunda düzelme olmaz ise servis çağırınız. Muhtemelen elektronik kart hasar görmüş ya da yanmış olabilir. Arıza elektronik karta yapılan müdahale sonrasında çözümlenecektir. Yalnız arıza tekrarı söz konusu olabilir. Bu ihtimali de göz önünde bulundurarak Kombi Regülatörü cihazı kullanmanızı tavsiye ediyoruz.
F13 Hata Kodu : Tesisat devresi sensörlerinde sıcaklık farkı.
Tesisat dönüş suyu ısısı, gidiş suyu ısısından fazla ise bu problem yaşanır. Bu durumda sensörler arasında sıcaklık farkı yaşanır ve ekranda bu hata kodu yer alır. Bu gibi durumlarda sensörlerde problem olabilir. Sorunun teşhisi ve arızanın çözümü için servis çağırmanızı öneririz.