Arçelik DGK Y 20 LCD Yoğuşmalı Kombi Arıza Çözümleri

Arçelik DKG Y 20 LCD Yoğuşmalı Kombilerde meydana gelen arıza durumlarında, ekranda beliren arıza kodunun anlamı ve varsa kullanıcı olarak yapabilecekleriniz hakkındaki yazımızı sizler için hazırladık.

Bursa’da kombi arızalarının tamiri için bizi tercih edebilirsiniz. Hızlı, Hesaplı ve Güvenilir Servis PETEM. Arayın uzman teknisyenlerimiz ile kombi arızasını bir an önce çözüme kavuşturalım.

PETEM Kombi Servisi
0545 360 66 16
0224 361 63 68

kombi servis garantisi

A01 Arızası  : Başarısız Ateşleme Problemi

Kombiniz ateşleme sorunu yaşandığı zaman ekranda bu hata kodu yer alır. Bu durumda öncelikle gaz giriş vanalarına bakmalısınız. Yani gaz vanalarının kapalı olmadığından emin olmalıdır. Kapalı ise mutlaka açmalısınız. Ardından cihazı resetlemelisiniz. Sorun hala çözümlenmedi ise bu durumda yapmanız gereken servis çağırmaktır. Kombide elektronik kart, iyonizasyon-ateşleme elektrodu sorunu, gaz valfi sorunu yaşanıyor olabilir. Kombinizi resetlemenize rağmen sorun düzelmiyor ise arızanın net teşhis ve çözümü için servis çağırmalısınız.

A02 Arızası :  Hatalı Alev Oluşumu

Bu hata kodunda kombinin ateşlemeyi hatalı yaptığını anlayabiliriz. Bu durumda önce kombinizi resetlemeniz gerekmektedir. Maksimum 3 resetleme işlemi sonrasında sorun düzelmez de devam eder ise servisi aramanız gerekmektedir. İyonizasyon elektrodunda, elektronik kartta veya gaz valfinde sorun olabilmektedir. Çözüm için servisi aramak yardım almak gerekir.

A03 Arızası : Aşırı Isınma Arızası

Kombide aşısı ısınma durumu söz konusu olduğu zaman ekranda bu hata kodu yer alır. Limit termostat aşırı ısınma sebebi ile devreye girer ve kombiyi bloke eder. Yani kombi bu arıza kodunda çalışma yapmayacaktır. Bu durumda önce kombi basıncını kontrol edin, basınç düşük ise kombiye su basın. Petek konumunda iken bu sorun yaşandı ise petek vanalarını kontrol edin, kapalı ise açın. Bu hususta önemli olan en az 3 petek kullanımıdır. Buna özen gösterin. Sorun hala devam ediyor ise kombiyi resetleyin. Reset denemesinden sonra da sonuç değişmiyorsa mutlaka servis yardımı alın. Üç yollu vananın konum değiştirmesi-ortada kalması, ana eşanjörde kireçlenme-tıkanma olması, devir daim pompasının sıkışması, kalorifer tesisatının tıkalı olması veya kalorifer filtresinin tıkalı olması durumlarında bu sorun yaşanabilir. Net teşhis ve çözüm için mutlaka uzman servis yardımı alın.

A06 Arızası : Ateş Kopması

Ateşleme sonrası alev yetersizliği durumunda meydana gelen arıza durumudur. Kullanıcı olarak kombiyi resetleyiniz. Resetleme sonrasında arızadurumunda düzelme olmaz ise servis yardımı alınız. Doğalgaz basıncı yetersiz veya gaz valfi ayarı bozuk veya arızalı olabilir.

A15 Arızası : Baca Prosestat Arızası Tekrarı

F05 Arızasının 3 kez tekrarlaması durumunda ekranda beliren arıza kodudur. F05 arızasına bakınız.

F05 Arızası : Baca Prosestat Arızası

Kombide atık gaz kontrolünü sağlayan parçada sorun olduğunu belirten arıza kodudur. Prosestat hermetik kombilerde mevcut olan bir parçadır. Fandan aldığı pozitif basınç ile atık gaz sisteminde sorun olmadığını anakarta bildirme görevindedir. Arızalı olduğunda bu görevini yapamaz ve kombide hava akış yani atık gaz sistem sorunu yaşanır. Yalnız tek sebep prosestat ile alakalı da olmaz. Bacanın yerinden çıkması, fanın arızalı olması veya elektronik kartta sorun olması gibi durumlar da söz konusu olabilir. Bu durumda mutlaka uzman servis yardımı alınmalıdır.

F10 Arızası : Kalorifer Gidiş Sensör 1 Hatası

Kalorifer su sıcaklığını ölçme görevinde olan sensörün arızalandığını, kablolarda kopma-kısa devre durumlarının aynı zamanda borularda nemlenme durumu söz konusu olabilir. Bu gibi durumlarda yerinde tespit gerekir. Arızanın net teşhis ve çözümü için mutlaka servis çağırın.

F11 Arızası : Kullanım Suyu Sensör Hatası

Kullanım suyu, su sıcaklığını ölçme görevinde olan sensörün arızalandığını, kablolarda kopma-kısa devre durumlarının aynı zamanda borularda nemlenme durumu söz konusu olabilir. Bu gibi durumlarda yerinde tespit gerekir. Arızanın net teşhis ve çözümü için mutlaka servis çağırın.

F14 Arızası : Kalorifer Gidiş Sensör 2 Hatası

Kalorifer su sıcaklığını ölçme görevinde olan sensörün arızalandığını, kablolarda kopma-kısa devre durumlarının aynı zamanda borularda nemlenme durumu söz konusu olabilir. Bu gibi durumlarda yerinde tespit gerekir. Arızanın net teşhis ve çözümü için mutlaka servis çağırın.

F34 Arızası :  Düşük Voltaj Hatası

Kombi şebeke voltajı ile çalışmaktadır. Özellikle de kış dönemlerinde voltajların dengesiz olması yani bir düşük bir yüksek gelmesi sebebi ile bu sorun yaşanır. Bir süre kadar voltaj düzelir düşüncesi ile beklemelisiniz. Sorun düzelmez ise servisi çağırmanız gerekmektedir. Cihazın parçaları özellikle de elektronik kartı yanmış ya da hasar görmüş olabilir. Bu sebeple de soruna müdahale edilmesi adına servis desteği almanızda fayda vardır. Bu sorunu bir daha yaşamamak ya da hiç yaşamamak için de regülatör cihazı kullanabilirsiniz.

F35 Arızası :  Şebeke Frekansı Anormal

F37 Arızası :  Düşük Su Basınç Problemi.

Kombide tesisatındaki suyun düşük olduğunu ve kombinin suya ihtiyacı olduğunu belirten hata kodudur. Bu durumda servis desteği almanıza gerek yoktur. Kombinin altındaki doldurma musluğu ile cihaza su basmanız gerekmektedir. Su basımı 1 ile 2 bar arasında olacak şekilde ayarlanmalıdır. Bu şekilde su bastığınızda kombinin normale döndüğünü göreceksiniz. Yine bir düzelme durumu olmaz ise cihazı resetlemeli sorun hala devam ederse servisi arayarak yardım almalısınız. Su Basma İşleminin Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız

F42 Arızası :  Isıtma Sensöründe Anormallik

Isıtma sensörü arızalı. Kombiyi resetleyiniz. Resetleme sonrasında arıza durumunda düzelme olmaz ise servis yardımı almalısınız.

F43 Arızası :  Eşanjör Koruması Devrede

Kombi eşanjör korumasının devreye girdiğini bildirir. Sistemde hava olabilir. Tüm peteklerin havalarını kontrol edin. Su basıncını 2 bara kadar çıkartın. Kombiyi resetleyiniz. Resetleme sonrasında arıza durumunda düzelme olmaz ise servis yardımı almalısınız.

F50 Arızası :  Modureg Arızası

Güvenilir, Tecrübeli Servis
Çalışanlarımız gerekli teknik bilgiye sahip olduğu gibi genel nezaket ve müşteri ziyaret kuralları konusunda da bilinçlidir.

Garantili Servis
Yapılan işçilik ve değiştirilen parçalar tarafımızdan 1 yıl garantilidir. Bu sayede müşteri mağduriyeti yaşanmaz.

Randevulu Servis
İstediğiniz gün ve saatte servis vererek cihazınızın bakımını veya tamirini gerçekleştirebiliriz.

Her zaman Ulaşılabilir ve  Danışılabilir Servis
Servis hizmeti vermekle kalmıyor, hizmet verdiğimiz cihazlarınızla ilgili kullanım veya öğrenmek istediğiniz bilgilerle ilgili sorularınızı da memnuniyetle yanıtlıyoruz. Arayabilir veya WhatsApp hattımızdan danışabilirsiniz.