Protherm Leopard Arıza Kodları ve Çözümleri

Protherm Leopard Kombilerde meydana gelen arızaların kodları ve Çözümleri hakkındaki bilgileri sizler için derledik.

F0 Hata Kodu : Düşük su basınç problemi

MODE tuşlu Leopard model kombilerde bu sorun sıkça karşımıza çıkar. Tesisat su basıncının 1 bar altında olduğunu bildiren arıza kodudur. Yani sisteme su eklemek gerekir. “MODE” tuşuna bir defa bastığınız zaman ekranda kısa süreliğine basınç değeri belirecektir. Leopard model kombiye su basmak için sağ altta bulunan mavi doldurma musluğunu sola çevirerek açmalı ve ekrandaki basınç değeri 1,5 olana kadar su basmalı, işlem sonrasında doldurma musluğunu sağa çevirerek kapatmalısınız. Uygulamayı yaptıktan sonra arıza düzelecek ekrandaki hata kodu silinerek mevcut su sıcaklığı derecesi belirecektir. İşlemi yapamazsanız veya yapmanıza rağmen arızada düzelme olmaz ise servis yardımı alabilirsiniz.

F1 Hata Kodu : Ateşleme arızası.

Ekranda hata kodu belirirken 4.led de yanıp sönecektir. Cihazda ateşleme sorunu oluştuğunu bildirmekte olan bir hata durumudur. Bu sorun ile karşılaştığınızda ilk olarak gaz vanalarını kontrol etmeniz gerekmektedir. Gaz vanaları açık ocağınız çalışmıyor ise (tabi ocak doğalgazlı ise) bu durumda daire de gaz yok demektir. Bu durumda doğalgaz firmasını arayıp bilgi ve yardımları almalısınız. Fakat ocağınız çalışıyor kombi çalışmıyor ise bu durumda servis öncesi birkaç kez kombiyi kapatıp açarak resetleyin. İşlemler sonrasında arıza durumu hala devam ediyor ise; elektronik kart, gaz valfi ya da ateşleme-iyonizasyon çubuklarında sorun olabilir. Teşhis ve müdahale yerinde yapılacağından mutlaka uzman yardımı almalısınız.

F2 Hata Kodu : Kalorifer gidiş suyu sensör arızası.

Kalorifer gidiş suyu sensöründe arıza olduğunda, sensör bağlantılarında kopma-kısa devre durumları söz konusu olduğunda veya sensör boruları nemlenme yaptığında ekranda bu hata kodu yer alır. Bu gibi durumlarda cihaza kullanıcı olarak bir müdahalede bulunmayın. Servis yardımı almanız gerekir.

F3 Hata Kodu : Aşırı ısınma problemi.

Leopard model kombilerde aşırı ısı limit termostatı yer alır. Bu termostat emniyet termostatı olarak da bilinir. Görevi ise; kombi su sıcaklığının maksimum seviyeyi aştığı durumlarda devreye girerek aşırı ısınma sorununa karşı kombiyi bloke etmesi ve korumaya almasıdır. Bu arıza durumu limit termostatın aşırı sıcaklık sebebi ile devreye girdiğini belirtir. Arıza durumu ile karşılaşıldığında önce kombi altında bulunan kalorifer tesisatı vanalarına bakılmalıdır. Vanalar kapalı şekilde ise açılmalıdır. Daha sonrasında kombi kış modunda ise kalorifer vanalarına bakılmalı en az 3 kalorifer vanası açık olacak şekilde ayarlanmalıdır. Arıza durumu devam ederse eğer birkaç reset uygulaması yapılmalıdır. Buna karşın arızanın devam etmesi halinde servis yardımı alınmalıdır. Böyle bir sorunda; pompa sıkışmış, ana eşanjör kireçlenmiş-tıkanmış, üç yollu vana konum değiştiriyor ya da ortada bir yerde kalıyor, kalorifer filtresi tıkanmış, kalorifer tesisatı tıkanmış olabilir. Servis ekiplerinden yardım almanız gerekmektedir.

F4 Hata Kodu : Sıcak su sensör arızası.

Kullanım suyu sensör arızası olarak da bilinir. Böyle bir sorunda kombiden sıcak su alamazsınız. Sıcak su sensöründe, sensör bağlantılarında ya da sensör borularında problem olabilir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için mutlaka uzman yardımı almalısınız.

F5 Hata Kodu : Dış hava sensör arızası.

Leopard kombilerin her birinde dış hava sensörü yoktur. Dış hava sensörünün görevi dış ortamın sıcaklığına bağlı olarak kombinin çalışmasını sağlamaktır. Dış hava sensörü olan kombilerde sensörde bir problem olduğunu belirtir. Dış hava sensörü olmayan kombilerde ise elektriksel bir sorun olabilir. Kullanıcı olarak bu arıza durumunda cihaza müdahalede bulunmadan mutlaka uzman yardımı almalısınız.

F7 Hata Kodu : Kart Hatası yada Su Basınç Hatası

Protherm  leopard  kombilerde görülen f7 arızası iki sebep ile meydana gelebilmekte. İlk olarak  kombinizin su basıncını kontrol ediniz 1 ila 2 bar arasında olması gerekmektedir.  kalorifer sisteminde bulunan su barı normal seviyede olmadığı zaman f7 hatası verebilir. Eğer su basıncı normal değerlerde ise Elektronik ana kart arızası meydana gelmiş demektir. Servis yardımı almanızı öneririz.

F9 Hata Kodu : Cihazın çalışmasına karşın değerler değiştirilemiyor.

Ekranda beliren bu arıza kodu ile birlikte 3.led de yanıp söner. Bu sorunda kullanıcı olarak cihazı şalterinden kapatıp birkaç saniye geçtikten sonra yeniden açmalısınız. Uygulamayı sorun devam ettiği sürece birkaç kez daha tekrarlayabilirsiniz. Yine de sonuç alınamıyorsa eğer cihazın parametre ayarı gerekebilir. Bu konudaki yardımları da uzman Protherm Servisi ekiplerinden almalısınız.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.