ECA Calora Digital Arıza Kod ve Çözümleri

Calora Digital 24 kW bacalı bitermik model, 24 kW hermetik bitermik model, 24 kW hermetik manotermik model, 28 kW hermetik manotermik model kombilerde meydana gelen arıza durumunda, kombi ekranında beliren arıza kodlarının anlamları ve kullanıcı olarak yapabilecekleriniz hakkındaki yazımızı sizler için hazırladık.

T6 Arızası : Baca gazı sensör sorunu (açık-kapalı devre)
Çözüm Baca gazı sensör sorunudur. Açık kapalı devre arızasıdır. Yani bu durumda baca gazı sensörünün yanı sıra sensör kablolarında veya borularında sorun olabilmektedir. Net teşhis ve çözüm için servisi aramalısınız.

T2 Arızası :  Baca gazı aşırı ısınma problemi.
Kombide  baca gazı sıcaklığının yükseldiğini belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda kombiyi kapatıp bir süre bekleyin. Arıza durumunda düzelme olmadı ise “R” konumlu reset düğmesine basın ve kombiyi birkaç defa resetleyin. Resetleme işlemi sonrasında da sorunda düzelmezse arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

Kombi servisi olmak bilgi ve deneyim isteyen bir iştir. Hızlı ve güvenilir servis hizmeti almak isteyenlerin tercihi PETEM olarak kombi servis hizmetleri vermekteyiz. Yaygın servis ağımız ve profesyonel teknisyenlerimiz ile uygun fiyatlı servis hizmetleri için bizi arayabilir veya whatsApp hattımızdan danışabilir, servis talebinde bulunabilirsiniz.

E1 Arızası : Ateşleme arızası.
Kombi brülöründe alevin oluşmadığını belirten bir arıza kodudur.  Gaz vanalarının açık olduğundan,  dairenize ve kombinize gaz geldiğinden emin olmalısınız. Gaz vanaları açık ve kombinize gaz geliyor ise bir kaç kez resetleme işlemi yapınız.  Kombide sorun hala düzelmiyorsa  anakart, elektrotlar veya gaz valfinde sorun olabilir. Arızanın net teşhis ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

E2 Arızası : Hatalı Alev Oluşumu
Yanlış alev algılandığını belirten arıza kodudur. “R” konumlu reset düğmesine bir kez basarak kombiyi resetleyin. İşlemi sorun düzelmediği sürece 3 kez tekrar edebilirsiniz. Maksimum 3 reset uygulamasından sonra da sorunda düzelme olmadı ise iyonizasyon elektrodunda, gaz armatöründe veya anakartta sorun olabilir. Servisi arayarak uzman yardımı almalısınız.

E3 Arızası : Aşırı sıcaklık kilitlenmesi sorunu.
Kalorifer tesisatı su sıcaklığının en yüksek konumu geçtiğini ve bu sebeple de limit termostatın çalışarak kombiyi bloke ettiğini belirten arıza kodudur. Cihaz bu durumda bloke şekildedir ve hiçbir konumda çalışma yapmaz. Kombi kalorifer konumunda çalışmakta ise önce kaloriferlerin vanalarını kontrol edin ve açık olup olmadığından emin olun. Kapalı ise vanaları açın bir de en az 3 kaloriferin çalışır durumda olduğuna özen gösterin. Sorunda düzelme olmaz ise “R” konumlu düğmeye bir kez basarak kombiye reset atın. 3 resetleme uygulamasına rağmen arıza durumu hala devam etmekte ise mutlaka servisi arayın. Bu arıza durumunda; kalorifer filtresi tıkanmış, ana eşanjör kireçlenmiş, ana eşanjör tıkanmış, üç yollu vana konum değiştiriyor, üç yollu vana ortada kalıyor, pompa sıkışmış veya kalorifer tesisatında tıkanma meydana gelmiş olabilir. Tespit ve çözüm için mutlaka servisi aramalısınız.

Kombi servisi olmak bilgi ve deneyim isteyen bir iştir. Hızlı ve güvenilir servis hizmeti almak isteyenlerin tercihi PETEM olarak kombi servis hizmetleri vermekteyiz. Yaygın servis ağımız ve profesyonel teknisyenlerimiz ile uygun fiyatlı servis hizmetleri için bizi arayabilir veya whatsApp hattımızdan danışabilir, servis talebinde bulunabilirsiniz.

E4 Arızası : Diferansiyel hava basınç anahtarı kısa devre sorunu.
Hava  prosestatının kontaklarını kapatmadığını belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda prosestatın yanı sıra sorun elektronik kart ile alakalı da olabilir. Bir ihtimal fan motoru da arızalı olabilmektedir. Net teşhis ve müdahale için mutlaka servisi aramalısınız.

E5 Arızası :  Diferansiyel hava basınç anahtarı kapalı devre sorunu.
Hava Prosestatının (diferansiyel hava basınç anahtarının) kontaklarını kapatmadığını ifade eden arıza kodudur. Sorun prosestat, fan veya elektronik kart ile alakalı olabilir. Bu durumda net tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.

T1 Arızası : Aşırı Isınma Sorunu
Kalorifer konumunda çalışan kombierde kalorifer peteklerinin açık olup olmadığı kontrol edilmeli. Kombi hangi konumda çalışırsa çalışsın “R” konumlu düğmeye basılarak resetlenmelidir. Bu işlemlerden sonra da sorunun devam ettiği durumlarda servis aranmalıdır. Uzun süre kombi bu uyarıyı verir ve hiçbir müdahale edilmez ise bu durumda aşırı sıcaklık kilitlenmesi olur ve ekrandaki hata kodu E3 e döner. Her iki durumda da servisi aramalısınız.

Kombi servisi olmak bilgi ve deneyim isteyen bir iştir. Hızlı ve güvenilir servis hizmeti almak isteyenlerin tercihi PETEM olarak kombi servis hizmetleri vermekteyiz. Yaygın servis ağımız ve profesyonel teknisyenlerimiz ile uygun fiyatlı servis hizmetleri için bizi arayabilir veya whatsApp hattımızdan danışabilir, servis talebinde bulunabilirsiniz.

T3 Arızası : Kalorifer sensörü arızası.
Kalorifer  sensöründe arıza olduğunu belirten hata kodudur. Bu durumda sadece kalorifer sensöründe sorun olmayabilir. Kalorifer sensörü kablolarında kopukluk, kısa devre olabileceği gibi sensör borularında nemlenme durumu da söz konusu olabilmektedir. Net tespit yapılması ve çözümlenmesi adına servisi aramanız gerekmektedir.

T5 Arızası : Sıcak Su Sensör Hatası
Kullanım suyu ( sıcak su ) sensöründe arıza olabileceğini belirtir. Kombiyi resetlemenize rağmen arıza durumunda düzelme olmazsa eğer arızanın net teşhis ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

T7 Arızası : Dış Hava Sensörü Arızası.
Calora Digital model kombide dış hava sensörü varsa eğer arızalı olabileceğini belirten arıza kodudur. Dış hava sensörü dış ortama göre kombinin çalışmasını sağlar. Dış hava sensörü olmayan kombilerde bu sorun yaşanır ise elektrik aksağında sorun olabilir. Tespit ve müdahale için servisin görmesi gerekir.

D1 Arızası :  Alev Devresi Hatası
Alev algılanmadığında veya sönmediğinde bu sorun yaşanır. Bu gibi durumlarda önce cihazı “R” konumlu düğmeye basarak resetleyin. İşlemi arıza devam ettiği sürece birkaç kez uygulayın. Resetleme sonrasın da arıza durumunda düzelme olmazsa eğer arızanın net teşhis ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

C1 Arızası : Anakart ile iletişim sorunu.
Calora Digital model kombinin anakartı ile iletişim kopukluğu olduğunu belirtir. Bir nevi anakart sorunu olarak adlandırabiliriz. Bu arıza durumunda öncelikle “R” konumlu düğmeye basarak kombiyi resetleyin. Reset attınız ama düzelme olmadı ise işlemi 3 kez daha tekrar edin. Resetleme sonrasın da arıza durumunda düzelme olmazsa eğer arızanın net teşhis ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

A1 Arızası : Düşük Voltaj Hatası
Daireye veya kombiye gelmekte olan voltajın düşük olduğunu belirtir. Bölgede kısa süreliğine elektrik kesintisi oldu ise bu sebeple sorun yaşanıyor olabilir, elektrik kesintisi olmadı ise şebeke geriliminde sorun var demektir. Yalnız sorun tekrar edebileceği için bir kez daha bu sorunla karşılaşmamak adına “kombi regülatörü” kullanmalısınız.

P1 Arızası : Düşük su basıncı arızası.
Calora Digital model kombi tesisatında su olmadığını veya suyun minimum seviyeye ulaştığını belirtir. Kombini altındaki su doldurma musluğu yardımıyla, su basıncı 1,5 bara gelene kadar kombiye su basmalısınız. Su basma işlemi sonrasında vanayı kapatmayı unutmayınız! İşlem sonrasında arıza durumu düzelecektir.

Y1 Arızası :  Gaz Valfi Hatası
Gaz valfinde veya  kablolarında sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Kombiyi resetleyiniz. Resetleme sonrasında arıza durumu devam etmekte ise arızanın net teşhis ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.