Demirdöküm Themafast Kombi Arıza Kodları ve Çözümleri

Demirdöküm Themafast model kombilerde meydana gelen arıza durumlarında ekranda beliren arıza kadlarının anlamları ve kullanıcı olarak yapabilecekleriniz hakkındaki yazımızı sizler için hazırladık.

PETEM Servis
0542 360 66 16
0850 562 66 16

Themafast F01 ve F04 Hata Kodu : Ateşleme Hatası
Dairenizde gaz olmayabilir veya gaz vanaları kapalı olabilir. İlk olarak dairenize gelen gaz vanalarını kontrol ediniz,  gaz vanaları kapalı durumda ise açık konuma getiriniz. Dairenizde gaz olup olmadığını ocağınızı yakarak kontrol ediniz. Dairenizde gaz var ve vanalar açık ise kombiyi resetleyiniz. Themafast model kombilerde reset düğmesi bulunmaz. 0-1 konumlu düğmeden resetleme işlemi uygulamalı yani kombiyi kapatıp birkaç saniye sonra yeniden açmalısınız. İşlemi sorun düzelmezse birkaç kez tekrarlayın. Arıza durumu yine de devam etmekte ise; anakartta, elektrotlarda veya gaz valfinde sorun olabilir. Servis çağırınız.

Themafast F02  – F03 Hata Kodu : Baca sistem Hatası
Baca sisteminde bir sorun olduğunu belirtir. Kombi bacasının yerinden çıkmadığından emin olmak için kontrol edebilirsiniz. Baca fanı, prosestat veya anakartta problem olabilir. Servis Çağırın.

Themafast F05 Hata Kodu : Aşırı ısınma sorunu
Kombi içerisinde kalorifer sisteminde aşırı ısınma olduğunu bildirir. Kombi kış konumunda çalışıyor ise radyatör vanalarına kontrol ediniz, kapalı ise açınız. En az iki  peteğin çalışır durumda olması sistem sağlığı açısından önemlidir. Arıza durumu yine de devam ederse resetleme işlemini birkaç kez tekrar edin. Sorunun düzelmiyorsa ana eşanjörde tıkanıklık-kireçlenme, üç yollu vanada arıza, kalorifer filtresinde yada tesisatta tıkanma, sirkülasyon pompasında sıkışma gibi durumlar yaşanabilir. Servis çağırınız.

Themafast F06 Hata Kodu :  Isıtma sensörü sorunu.
Kalorifer ntc sorunu olarak da adlandırabiliriz. Sensörün arızalı olduğu durumlarda, sensör kablolarında kopma-kısa devre olduğunda veya sensör borularında nemlenme olduğuna böyle bir arıza kodu ile karşılaşılabilir. Bu gibi durumlarda tespit ve müdahale için servisi aramalısınız.

Themafast F08 Hata Kodu :  CTN3 sensör sorunu.
Harici bir sensördür. Sensör arızalı olduğunda, kablolarında veya borularında sorun olduğunda yaşanabilir. Net teşhis ve problemin çözümlenmesi adına servisi aramalısınız.

Themafast F09 Hata Kodu : Su basınç sensör hatası.
Su basınç sensörü arızalı olabilir ve basınç sensör değişimi gerekebilir. Servis çağırınız.

Themafast F11 Hata Kodu : Anakart problemi.
Kombi bu durumda bloke olduğu için çalışmaz. Bu gibi durumlarda Kombiyi kapatıp açarak resetlemelisiniz. İşlemi birkaç kez daha tekrar edebilirsiniz. Sorunda yine de düzelme durumu olmazsa eğer anakart tamiri veya değişimi gerekmektedir. Servis çağırın.

Themafast F12 Hata Kodu :  Ekran kartı veya uzaktan kumanda sorunu
Kombide  ekran kartında veya uzaktan kumanda panelinde sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Servis çağırınız.

Themafast F13 Hata Kodu : Ana devre hatası.
Kombi anakartta problem olduğu zaman bu hata kodunu verir. Kombiyi kapatıp birkaç saniye sonra açmalısınız. Resetleme işlemini bir kaç kez yapmanıza rağmen sorunda düzelme olmaz ise  servisi çağırmalısınız.

Themafast F14 Hata Kodu : Kalorifer devresi su sıcaklığı 95°C nin üzerinde.
Kalorifer devresindeki su sıcaklığının maksimum seviyeyi aştığını belirten arıza kodudur. Bu durumda öncelikle peteklerin açık olup olmadığına bakın. Kapalı ise açın. Kombi altındaki tesisata bağlı kalorifer vanalarını kontrol edin ve kapalı ise açın. Buna rağmen sorun devam etmekte ise kombiyi kapatın ve bir süre kadar kapalı şekilde bırakın. Daha sonrasında açın. Sorun devam ediyor ise servis çağırın.

Themafast F15 Hata Kodu : Step motor arızası.
Kombide bulunan üç yollu vananın step motorunda sorun olabileceğini belirtir. Step motorun değişmesi gerekebilir. Bu durumda  servisi aramalısınız.

Themafast F16 Hata Kodu : Gaz valfi  arızası
Gaz valfinin arızalı olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda sorun gaz valfinde ya da elektronik kartta olabilir. Tespit ve müdahale için mutlaka servisi arayın.

Themafast F17 Hata Kodu : Voltaj 165 V altında.
Şebeke voltajların düşük olduğunu belirtir. Kombi bu durumda otomatik resetlenir. Bir süre kadar beklemenizi öneriyoruz. Voltajlar düzene girdiğinde sorun da çözümlenebilir. Uzun süre beklediniz ama arıza durumu hala devam etmekte ise anakart hasar görmüş ya da düşük voltaj sebebi ile yanmış olabilir. Anakart tamiri ya da değişimi ile problem çözümlenebilir. Yalnız sorun yine tekrar edebileceğinden yeniden anakart sorunu yaşamamak adına kombi regülatörü kullanmanızı önermekteyiz.

Themafast F18 Hata Kodu : Kullanıcı arayüz sorunu.
Ekran kartında sorun olduğunu belirten arıza kodudur. Servis çağırınız.

Themafast F19 Hata Kodu : Sıcak su sensör arızası
Bu durumda sıcak su NTC sensörde veya borularında sorun olabileceğinden servis çağırınız.

Themafast F20 Hata Kodu : Ekran kartı ile anakart uyumlu değil.
Ekran kartı ile kombinin uyum sağlamadığını belirtir. Öncesinde ekran kart değişimi yapıldı ise parça kombiye uygun olmayabilir ya da yerine tam takılmamış olabilir. Yeniden servisi çağırmanız gerekir. Öncesinde bir müdahale olmadı ise muhtemel sebep anakart ile alakalı olabilir. Bu durumda kombiyi birkaç kez kapatıp açmalısınız. Kapatıp açma işlemi sonrasında sorun düzelmezse eğer servisi aramanız gerekir.

Themafast F21 Hata Kodu : Su basıncı düşük.
Kombinin kalorifer tesisatı su basıncının olması gereken değerin altında olduğunu belirtir. Yani sisteme su basarak sorunu çözümleyebilirsiniz. Themafast kombinin sol alt tarafındaki mavi doldurma musluğunu sola çevirdiğinizde su sesi gelir ve yuvarlak bar göstergesinde yükselme olur. Bar değeri 1,5 e gelene kadar su basın. Su basma işlemi sonrasında mavi doldurma musluğunu sağa çevirerek kapatın. Su basma uygulamasından sonra sorun düzelecektir. Düzelme olmaz ise kombiyi kapatıp birkaç saniye geçtikten sonra yeniden açın. Sorun düzelmiyorsa basınç sondası arızalı olabilir. Servis çağırınız.

Themafast F22 Hata Kodu : Su basıncı yüksek.
Çözüm Tesisat su basıncının yüksek olduğunu yani 2,7 bar üstünde olduğunu belirtir. Basıncın yüksek olduğunu yuvarlak bar göstergesine bakarak da görebilirsiniz. Yüksek basıncı düşürmek için herhangi bir peteğin havasını almanız gerekir. Hava alma yerinden basınç 1,5 bar olana kadar su almaya devam edin. Basınç 1,5 bara geldiği zaman su alma işlemini bırakın sorun düzelecektir. Düzelme olmadığı taktirde kombiyi kapatın ve birkaç saniye sonra yeniden açın. Yine de sorun düzelmiyorsa servis çağırın.

PETEM Servis
0542 360 66 16
0850 562 66 16

 

Güvenilir, Tecrübeli Servis
Çalışanlarımız gerekli teknik bilgiye sahip olduğu gibi genel nezaket ve müşteri ziyaret kuralları konusunda da bilinçlidir.

Garantili Servis
Yapılan işçilik ve değiştirilen parçalar tarafımızdan 1 yıl garantilidir. Bu sayede müşteri mağduriyeti yaşanmaz.

Randevulu Servis
İstediğiniz gün ve saatte servis vererek kombinizin bakımını veya tamirini gerçekleştirebiliriz.

Her zaman Ulaşılabilir ve  Danışılabilir Servis
Servis hizmeti vermekle kalmıyor, hizmet verdiğimiz cihazlarınızla ilgili kullanım veya öğrenmek istediğiniz bilgilerle ilgili sorularınızı da memnuniyetle yanıtlıyoruz. Arayabilir veya WhatsApp hattımızdan danışabilirsiniz.