Demirdöküm Nitron Plus Arıza Kodları ve Çözümleri

demirdöküm nitron plus kombi
Nitron Plus Kombi

Demirdöküm nitron plus kombi arıza. Nitron plus kombi çalışmıyor. Demirdöküm nitron plus kombi sıcak su vermiyor.

Demirdöküm Nitron Plus model kombilerde meydana gelen arızalar ve kullanıcıların servis çağırmadan önce yapabilecekleri hakkında bilgileri sizler için derledik.

Bursa’da Demirdöküm kombi arızalarının tamiri için hızlı, hesaplı ve güvenilir servis PETEM‘i tercih edebilirsiniz. Demirdöküm kombi arızasının tamiri için hemen arayabilirsiniz, uzman teknisyenlerimiz ile sorunun nedenini bir an önce tespit ederek çözüme kavuşturalım.

PETEM Kombi Servisi
0545 360 66 16
0224 361 63 68

kombi servis garantisi

F1 Arıza Kodu :  Aşırı Isınma Uyarısı

Nitron Plus kombide sıcaklığının normalden fazla yükselmesi sebebi ile limit termostatın devreye girdiğini ve kombiyi emniyete aldığını belirtir. Bu arıza durumunda  Bu arıza durumunda kombinin altındaki vanaları ve petek vanalarını kontrol edin. Vanalar kapalı ise mutlaka açın. Vanalar açık durumda ise kombiyi resetleyin. Resetleme sonrasında da arıza durumu devam etmekte ise bu durumda servisi arayın. Ana eşanjörde kireçlenme yada tıkanma olabilir. Üç yollu vana arızalı olabilir, sirkülasyon pompası sıkışmış olabilir, kalorifer tesisatının tıkandığı veya kalorifer filtresinin tıkalı olduğu durumlarda bu sorun yaşanabilir. ( petek temizliği yaptırın ) sensör bağlantılarında problem olabilir.

F2 Arıza Kodu :  Kullanım Suyu Ntc hatası

Sıcak su ntc sensörü bozulmuş olabilir, sensör bağlantılarında kopukluk veya kısa devre olabilir. Servis çağırınız.

F3 Arıza Kodu :  Kalorifer Suyu Ntc hatası

Kalorifer suyu ntc sensörü bozulmuş olabilir, sensör bağlantılarında kopukluk veya kısa devre olabilir. Servis çağırınız.

F4 Arıza Kodu :  Ateşleme Sorunu

Karşımıza sıkça çıkan bu arıza durumunda ekranda “RESET” ve anahtar sembolü de belirir. Cihazın ateşleme yapmadığını belirten bir arıza kodudur. Bu durumda önce konutta gaz olduğundan ve kombiye gaz geldiğinden emin olunmalıdır. Gaz girişlerinde sorun yoksa kombi resetlenmelidir. Birkaç kez resetlemeden sonra da sorun devam etmekte ise mutlaka servis yardımı alınmalıdır. Ateşleme sorununun yaşanmasındaki muhtemel sebepler; elektronik kart, gaz valfi, iyonizasyon ateşleme elektrodu arızasıdır. Hangi parça ya da parçalarda sorun olduğunu ancak uzman servis ekibi yerinde görerek size bildirebilir ve onayınız ile gerekli müdahale sağlanabilir. Servis çağırınız.

F5 Arıza Kodu :   Baca Atık Gaz Sistem Sorunu

Hava akışında problem olduğunu belirten hata kodudur. Nitron model kombiler hermetik olduğu için atık gaz ve temiz hava alışverişini fan ve dışarı uzanan hava akım borusu ile sağlar. Fan, prosestat ve elektronik kart arızalı olduğunda bu sorun yaşanır. Bu parçaların hangisinde sorun olduğunu bulmak için uzman servis ekiplerinin arızayı yerinde görmesi gerekir. Müdahale de arızalı parçanın arıza durumuna bağlı değişmektedir.

F6 Arıza Kodu :  Dış Hava Sensör Arızası

Nitron Plus kombilerin hepsinde dış hava sensörü bulunmamaktadır. Dış hava sensörü dışarıya monte edilen ve dış ortamın ısısına göre kombiyi çalıştırmakta olan bir sensördür. Nitron model kombinizde var ise arızalı olduğunu belirtir, yoksa da elektrik aksamında sorun olabilmektedir. Net tespit ve müdahale için mutlaka servisi çağırın.

F7 Arıza Kodu :  Hava Akış Sensörü Bağlantı Sorunu

Nitron Plus kombilerde hava akış sensörü prosestat arızalanmış yahut bağlantılarında bir sorun olduğunda ekranda bu hata kodunu verir. Net tespit ve çözüm için servis çağırınız.

F8 Arıza Kodu :  Fan Arızası

Demirdöküm Nitron Plus kombilerde hava akışı fan ile sağlanmaktadır. Fanın çalışmadığı durumlarda ekranda bu kodu verir. Bu durum fan ile veya elektronik kart ile alakalı olabilir. Arızanın net tespiti ve çözümü için servis çağırmalısınız.

F9 Arıza Kodu :  Hava Akış Anahtarı Kısa Devre Sorunu

Demirdöküm Nitron Plus kombinin çalışmaya başlamasından sonra hava akış anahtarının kapalı olması veya anakart ile hava akış anahtarı arasındaki kablolarda kısa devre durumu olması halinde ekranda bu hata kodu yer alır. Müdahale ve çözüm için mutlaka servis yardımı almalısınız.

F10 Arıza Kodu :  Kalorifer Tesisatı Su Basını Düşük yada Yüksek

Demirdöküm Nitron Plus kombi su basıncının düşük olduğunu belirten arıza kodudur. Ekranda F10 arıza kodu ile birlikte anahtar sembolü belirir ise bu basıncın düşük olduğunu, ekranda F10 arıza kodu ile birlikte anahtar sembolü yanıp söndüğünde basıncın yüksek olduğunu anlayabilirsiniz. Basınç düşük ise Nitron kombinin sol alt tarafında bulunan siyah doldurma musluğunu sola çevirerek su basmalısınız Ekrandaki değer 1,5 olana kadar su basın, sonrasında doldurma musluğunu sağa çevirerek kapatmayı unutmayın. Basınç yüksek ise en yakın kalorifer havasını alın ve yüksek basıncı düşürmelisiniz Sorun işlemler sonrasında düzelmez ise resetleme işlemi yapın. İşlemleri yapamadığınız durumda veya sorunun düzelmediği durumda servis yardımı almalısınız.

F11 Arıza Kodu :  Sirkülasyon Problemi

Nitron Plus model kombilerde sirkülasyon sağlama görevinde olan pompada arıza olduğunu belirtir. Su sikülasyonu olmadığı için bu arıza durumu yaşanır. Cihaz petek konumunda ise petek vanalarının ve kombinin altındaki kalorifer vanalarının açık olduğundan emin olun. Kapalı ise mutlaka açın. Petek vanaları açık veya kombi yaz konumunda iken bu sorun yaşandı ise pompa arızalı olabilir. Sikülasyon pompası tamiri ya da değişimi gerekebilir. Mutlaka servis çağırınız.

F12 Arıza Kodu : Düşük Voltaj Problemi

Şebeke voltajının 165 V altında olduğu durumlarda kombi ekranında bu hata kodu belirir. Bu durumda bir süre kadar bekleyin. Kombi kendi kendini resetler. Uzun süre bekleme sonucunda sorun devam ediyorsa eğer elektronik kart yanmış veya arızalı olabilir. Müdahale için servis yardımı alın. Yalnız sorunun tekrar etmemesi amacı ile de mutlaka kombi regülatörü kullanın.

F14 Arıza Kodu : Ateşleme Bloke

Kombi de ateşleme sinyali önceden tanımlanan zaman aralığının 5 saniye kadar dışında olursa bu sorun yaşanır. Dairede gaz kesintisi olmadığından emin olun. Böyle bir durum söz konusu değilse “reset” butonuna basarak cihazı resetleyin. Birkaç resetleme işlemine rağmen sorun düzelmez ise gaz valfi, elektrotlar veya anakart arızalı olabilir. Arızanın net teşhis ve çözümü için bizi arayabilir veya whatsApp hattımızdan servis talebinde bulunabilir, ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

 

Güvenilir, Tecrübeli Servis
Çalışanlarımız gerekli teknik bilgiye sahip olduğu gibi genel nezaket ve müşteri ziyaret kuralları konusunda da bilinçlidir.

Garantili Servis
Yapılan işçilik ve değiştirilen parçalar tarafımızdan 1 yıl garantilidir. Bu sayede müşteri mağduriyeti yaşamazsınız.

Randevulu Servis
İstediğiniz gün ve saatte servis vererek kombinizin bakımını veya tamirini gerçekleştirmekteyiz.

Her zaman Ulaşılabilir ve  Danışılabilir Servis
Servis hizmeti vermekle kalmıyor, hizmet verdiğimiz cihazlarınızla ilgili kullanım veya öğrenmek istediğiniz bilgilerle ilgili sorularınızı da memnuniyetle yanıtlıyoruz. Arayabilir veya whatsapp hattımızdan danışabilirsiniz.