Baymak Luna Avant Arıza Kodları ve Çözümleri

Baymak Luna Avant KombiBaymak Luna Avant kombilerde meydana gelen arıza durumlarında, ekranda beliren arıza kodlarının anlamları ve kullanıcı olarak yapabilecekleriniz hakkındaki yazımızı sizler için hazırladık.

Bursa’da kombi arızalarının tamiri için bizi tercih edebilirsiniz. Hızlı, Hesaplı ve Güvenilir Servis PETEM. Arayın uzman teknisyenlerimiz ile kombi arızasını bir an önce çözüme kavuşturalım.

PETEM Kombi Servisi
0545 360 66 16
0224 361 63 68

kombi servis garantisi

E01 Arıza kodu : Ateşleme Hatası

Kombiye yeteri kadar gaz gelmiyor demektir. Kullanıcı olarak öncelikle dairenizde gaz olduğundan ve kombinize gaz geldiğinden emin olmanız gerekir. Dairenizde gaz olduğundan emin olmak için ocağınızı yakınız. Kombi gaz giriş vanasının açık olduğundan emin olmak için kontrol ediniz. Dairenizde gaz var ve kombi gaz giriş vanası açık ise kombinizi resetleyiniz. Arıza durumu düzelmez ise 3 kereye kadar resetleme işlemini tekrar ediniz. Sorun yinede düzelmiyor ise kombi içerisindeki ateşleme elektrotlarında, iyonizasyonda, gaz valfinde yada ana kartta sorun var demektir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırınızı öneririz.

E02 -F02  Arıza Kodu : Hatalı Alev Oluşumu

Alev oluşumunda sorun olduğunu belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda servis gelmeden önce R konumlu düğmeye basarak cihazı resetleyiniz. Resetleme sonucunda arızada düzelme durumu olmuyorsa eğer; iyonizasyon çubuğunda, anakartta ya da gaz grubunda sorun olabilir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

E03 Arıza Kodu : Aşırı Isınma

Yüksek ısı durumunda limit termostat devreye girerek kombiyi korumaya alır ve kombi çalışmaz. Servis çağırmadan önce  kombiyi resetlemelisiniz. Bu işlemi servis öncesi birkaç kez tekrarlayabilirsiniz. Arıza durumunda düzelme olmazsa veya sık sık tekrarlar ise eğer yapabileceğiniz başka bir işlem bulunmaz. Bu durumda servis yardımı almalısınız. Pompa sıkışmış/yanmış yahut sistem tıkalı olabilir, limit termostat arızalanmış olabilir. Sisteminiz eskiyse petek temizliği yaptırmanızı tavsiye ederiz.

E04 / E05 / E06 Arıza Kodu : Baca Sistem Hatası

Atık gaz baca sensörü hatasıdır. Kombiyi resetleyiniz. Arıza durumu devam ederse veya çok sık tekrarlar ise Fan, anakart ya da prosestat arızası vardır. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

 E08 Arıza kodu : İyonizasyon Hatası

Kombi alevi algılayamıyor demektir. Kullanıcı olarak öncelikle dairenizde gaz olduğundan ve kombinize gaz geldiğinden emin olmanız gerekir. Dairenizde gaz olduğundan emin olmak için ocağınızı yakınız. Kombi gaz giriş vanasının açık olduğundan emin olmak için kontrol ediniz. Dairenizde gaz var ve kombi gaz giriş vanası açık ise kombinizi resetleyiniz. Arıza durumu düzelmez ise 3 kereye kadar resetleme işlemini tekrar ediniz. Sorun yinede düzelmiyor ise kombi içerisindeki ateşleme elektrotlarında, iyonizasyonda, gaz valfinde yada ana kartta sorun var demektir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırınızı öneririz.

 E09 Arıza kodu : Gaz Valfi Geri Besleme Hatası

Nadir karşılaşılan arızalardan biri olmakla birlikte, anakartın gaz valfinden geri besleme alamadığını bildirir. Büyük ihtimal ile gaz valfi arızalıdır. Arızanın net teşhis ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

 E12 / E21 Arıza kodu : Anakart Hatası

Kombi anakartında sorun olduğunu bildiren hata kodudur. Ana kartın tamir edilmesi veya değişmesi gerekecektir. Arızanın net teşhis ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

F13 Arıza kodu : Reset Kilitlenmesi

Reset düğmesine uzun sürü basılması veya kısa süre içeisinde sık sık basılması durumunda meydana gelir. Kombiyi şalterinden kapatıp açınız sorun düzelecektir.

F22 Arıza kodu : Düşük Voltaj Hatası

Şebeke voltajında meydana gelen dalgalanmalar sebebi ile kombiye gelen voltajın şu anlık düşük olduğunu belirtir. Bu durumda bir süre kadar voltajın düzene girmesini beklemelisiniz. Voltaj düzelmesine rağmen sorun devam ederse servis çağırınız.  Bu sorunu bir daha yaşamamak adına da ya da sorunun hiç yaşanmaması adına voltajı düzenleyen Kombi regülatörü kullanmanızı öneririz.

F31 Arızası :  Kalorifer Sensör Sorunu.
Kombinin kalorifer tesisat suyu ısısını ölçme görevindeki NTC sensöründe sorun olduğunu belirten hata kodudur. Servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

F32 Arızası :  Dış Hava Sensör Sorunu.
Kombiye bağlı bir dış hava sensörü var ise  bu sensörde yahut kablolarıda arıza olduğunu bildirir. Ancak kombiye bağlı dış hava sensörü olmasa da bazen bu sorun yaşanabilmektedir. Bu gibi durumlarda da elektronik kartta sorun var demektir. Net tespit ve çözüm için mutlaka servis çağırınız.

F33 Arızası : Sıcak Su Sensör Sorunu.
Kombide kullanım sıcak suyu sıcaklığını ölçen sıcak su NTC sensöründe sorun olduğunu belirtir. Bu durumda sıcak su sensörünün yanı sıra, sensör kablolarında kopma-kısa devre, sensör borularında nem gibi durumlarda da bu sorun yaşanabilir. Servis çağırınız.

F37 Arızası :  Düşük Su Basıncı
Kombi tesisatındaki suyun eksik olduğunu gösteren arıza kodudur. Kullanıcı olarak kombiye 1,5 bar kadar su basmanız gerekmektedir. Kombi altında bulunan doldurma musluğu yardımıyla su doldurunuz ve basınc 1,5 bara geldiğinde vanayı kapatınız. Su doldurma işleminden  sonra kombi normale dönecektir. Sorun düzelmezse kombiyi resetlemeli yine bir düzelme olmaz ise servis çağırınız. Su basınç sondası arızalanmış olabilir.

F59 Arızası :  Gaz Valfi Sorunu.
Kombide F59 hata kodu  gaz grubu, gaz armatürü olarak da bilinen gaz valfinde sorun olduğunu gösterir. İlk olarak kombiyi birkaç kez resetlemeyi deneyin. Resetleme sonrasında sonuç alamıyorsanız eğer mutlaka servis çağırınız.

Kombi servisi olmak bilgi ve deneyim isteyen bir iştir. Hızlı ve güvenilir servis hizmeti almak isteyenlerin tercihi PETEM olarak kombi servis hizmetleri vermekteyiz. Yaygın servis ağımız ve profesyonel teknisyenlerimiz ile uygun fiyatlı servis hizmetleri için bizi arayabilir veya whatsApp hattımızdan danışabilir, servis talebinde bulunabilirsiniz.

Güvenilir, Tecrübeli Servis
Çalışanlarımız gerekli teknik bilgiye sahip olduğu gibi genel nezaket ve müşteri ziyaret kuralları konusunda da bilinçlidir.

Garantili Servis
Yapılan işçilik ve değiştirilen parçalar tarafımızdan 1 yıl garantilidir. Bu sayede müşteri mağduriyeti yaşanmaz.

Randevulu Servis
İstediğiniz gün ve saatte servis vererek kombinizin bakımını veya tamirini gerçekleştirebiliriz.

Her zaman Ulaşılabilir ve  Danışılabilir Servis
Servis hizmeti vermekle kalmıyor, hizmet verdiğimiz cihazlarınızla ilgili kullanım veya öğrenmek istediğiniz bilgilerle ilgili sorularınızı da memnuniyetle yanıtlıyoruz. Arayabilir veya WhatsApp hattımızdan danışabilirsiniz.