Alarko Harmony-D Arıza Kodları ve Çözümleri

Alarko Harmony D Kombi Ateşlemiyor

Harmony-D F0 Arıza Kodu : Düşük Su Basıncı
Kombi kalorifer tesisatındaki suyunun azaldığını ve yeterli su sirkülasyonunun olmadığını belirten arıza durumudur. En sık karşılaşılan sorunların başında gelir. Bu durumda kombi altında bulunan bar göstergesine bakarsanız eğer sol alt kırmızı sınırına yakındır, yani düşük demektir. Basıncı yükselttiğinizde sorun büyük ihtimalle düzelecektir. Harmony-D model kombinin altında monteli olan mavi veya siyah doldurma musluğunu sola çevirerek bar göstergesi yeşil rengin ortasına gelene kadar su eklemelisiniz. Bu değere geldiği zaman işlemi sonlandırmalı ve doldurma musluğunu kapatmalısınız. Arıza durumu düzelecektir. Arıza durumunda düzelme olmaz ise “R ” işaretli reset düğmesine basarak resetleme işlemi uygulayabilirsiniz. Sorun düzelmez ise basınç sondası arızalı olabilir. Sorun düzeliyor ancak kısa sürede tekrarlıyorsa ( Bir haftaya kadar ) sistemde kaçak olabilir yahut kombi genleşme tankında sorun olabilir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

Harmony-D F1 Arıza Kodu : Aşırı Isınma
Kombi ekranında F1 Arıza kodu ile beraber, reset yazısı ve anahtar sembolü de belirir. Kombi eşanjöründeki su sıcaklığı maksimum değerleri geçtiği için limit termostat devreye girerek kombiyi bloke etmiş durumdadır. Bu sorunda önce “R” işaretli reset düğmesine basarak kombiye reset atın, ardından kalorifer peteklerinin ve tesisata ait vanaların açık olması gerekmektedir, kontrol ediniz. Vanalar açık ya da açtınız, kombiyi resetlediğiniz halde sonuç aynı ise; ana eşanjörde sorun olabilir, pompada sorun olabilir, üç yollu vana arızalı olabilir, kalorifer filtresi tıkalı ya da tesisatta tıkanma söz konusu olabilir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

Kombi servisi olmak bilgi ve deneyim isteyen bir iştir. Hızlı ve güvenilir servis hizmeti almak isteyenlerin tercihi PETEM olarak kombi servis hizmetleri vermekteyiz. Yaygın servis ağımız ve profesyonel teknisyenlerimiz ile uygun fiyatlı servis hizmetleri için bizi arayabilir veya whatsApp hattımızdan danışabilir, servis talebinde bulunabilirsiniz.

 PETEM Teknik Servis
0542 360 66 16
0850 562 66 16

Harmony-D F2 Arıza Kodu : Sıcak Su NTC Arızası
F2 Arıza kodu Ekranda anahtar sembolü ile birlikte belirir. Bu durumda kombiniz sıcak su vermeyecektir. Sıcak su sensöründe sorun olabilmektedir. Ayrıca sensörün bağlı olduğu kablolarda ya da borularda da sorun olabilmektedir. Bu gibi arıza durumlarında teknik açıdan net teşhis ve çözüm için uzman desteği almak gerekir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

Harmony-D F3 Arıza Kodu : Kalorifer NTC Arızası
Çözüm Arıza kodu ekranda anahtar sembolü ile birlikte görünür. Bu arıza durumunda kalorifer sensöründe sorun olabilmektedir. Tabi sensörün bağlı olduğu borunun nemlenmesi, bağlantılarda sorun olması halinde de bu problemle karşılaşılabilir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

Harmony-D F4 Arıza Kodu :  Alev Yok
F4 arıza kodu Kombinin ateşleme yapamadığını belirtir. Ekranda bu arıza kodu ile beraber reset yazısı da belirmektedir. Böyle bir sorunla karşılaştığınız zaman ilk yapmanız gereken uygulama gaz giriş vanalarına bakmak olsun. Vanalar yani gaz vanaları her zaman açık şekilde kalmalıdır. Vanaları kapalı görürseniz (boru ile aynı hizada değilse) açık konuma getirmeniz (boru ile aynı hizaya getirmeniz) gerekmektedir. Gaz girişlerinin açık olduğundan eminseniz eğer R konumlu düğmeye basarak cihaza reset atabilirsiniz. Resetleme işleminden sonra sorun düzelebilir. Olur da arıza durumu devam ederse eğer bu durumda; gaz grubu, anakart ya da elektrotlarda problem olabilir. Tespit ve çözüm için mutlaka servisi aramalısınız.
Ekranda F4 arızası ile birlikte anahtar sembolüde belirir ise bu ateşleme sorunu değilde sahte alev sorunudur. Yani gaz vanasının kapalı olmasına karşın brülörde alevin algılandığını belirtir. Böyle bir sorunda “R” işaretli reset düğmeye basarak kombiyi resetlemelisiniz. Resetleme sonrasında eğer arızada düzelme olmaz ise başka bir işlem uygulamadan mutlaka uzman yardımı almalısınız. İyonizasyon elektrodu, gaz valfi ya da anakartta sorun olabilir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

Harmony-D F5 Arıza Kodu :  Baca Sistem Hatası
Harmony-D model kombiler hermetik olduğu için bu sorunda; baca borusunun yerinden çıkması, baca fanının arızalı olması, hava prosestatında sorun olması ya da anakart arızası gibi durumlar söz konusu olabilir. Kullanıcı olarak bu arıza durumunda yapabileceğiniz herhangi bir işlem ya da uygulama yoktur. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

Kombi servisi olmak bilgi ve deneyim isteyen bir iştir. Hızlı ve güvenilir servis hizmeti almak isteyenlerin tercihi PETEM olarak kombi servis hizmetleri vermekteyiz. Yaygın servis ağımız ve profesyonel teknisyenlerimiz ile uygun fiyatlı servis hizmetleri için bizi arayabilir veya whatsApp hattımızdan danışabilir, servis talebinde bulunabilirsiniz.

PETEM Teknik Servis
0542 360 66 16
0850 562 66 16

Güvenilir, Tecrübeli Servis
Çalışanlarımız gerekli teknik bilgiye sahip olduğu gibi genel nezaket ve müşteri ziyaret kuralları konusunda da bilinçlidir.

Garantili Servis
Yapılan işçilik ve değiştirilen parçalar tarafımızdan 1 yıl garantilidir. Bu sayede müşteri mağduriyeti yaşanmaz.

Randevulu Servis
İstediğiniz gün ve saatte servis vererek kombinizin bakımını veya tamirini gerçekleştirebiliriz.

Her zaman Ulaşılabilir ve  Danışılabilir Servis
Servis hizmeti vermekle kalmıyor, hizmet verdiğimiz cihazlarınızla ilgili kullanım veya öğrenmek istediğiniz bilgilerle ilgili sorularınızı da memnuniyetle yanıtlıyoruz. Arayabilir veya WhatsApp hattımızdan danışabilirsiniz.